צילום מוצר

לו הייתם שואלים יועץ עסקי מה נמנה עם הפעולות הראשוניות, שנדרשות מכם בהקמת אתר שמציג את המוצרים שלכם, בין  אם מדובר רק באתר תדמיתי או בין אם מדובר באתר מובהק למטרת סחר און ליין, ללא ספק הוא היה אומר לכם, שאתם חייבים להשקיע בצילום מקצועי של המוצרים, צילום סטילס ברמה גבוהה, שמציג את המוצרים בצורה נייחת.

בעידן בו אחוז ניכר של אנשים מבצע רכישת מוצרים באינטרנט, לא פעם תמונות מוצרים באיכות גבוהה של צילום ועיבוד,עושות את כל ההבדל בסוף בין המרה (מכירה) לבין אי הזמנה.
לקוח פוטנציאלי שנכנס לאתר קודם כל "קונה" בעיניים. צילום מקצועי של מוצר מטרתו לחשוף את המוצר בצורה אסתטית ומחמיאה, להגביר את רמת ההתעניינות והרצון של הלקוח לקנותו.

צילום מוצרים מקצועי ברמה גבוהה משרה אווירה שמדובר בעסק רציני, שחשובה לו גם הנראות, שהוא אינו חובבן, והוא משקיע משאבים בתדמיתו. המון עסקים מקלים ראש, ומציגים באתר שלהם תמונות מוצרים באיכות ירודה, שצולמה ללא תאורה נכונה או בלי רקע לבן, וזה פוגם באסתטיקה שלא לומר ברושם הראשוני, שמקבל הלקוח שמבקר באתר ושוקל לרכוש את המוצר.

העיקרון הוא פשוט – מוצר שנראה טוב נמכר יותר טוב! ומאחר וצילום מוצרים, הינו הוצאה מכובדת אסור להקל בה ראש בבחירת הצלם. חשוב מאד לבחור בצלם מקצועי, אמין ובעל ניסיון שיודע להתאים את הרקע, הזוויות והתאורה, שיציגו את המוצרים שאתם מוכרים בצורה מיטבית.
במוצרים בהם הפן האסתטי חשוב במיוחד, למשל צילום תכשיטים, צלם בעל ניסיון בצילום מוצרים למטרות פרסום, יידע מיד לאפיין עבורכם מה סגנון צילום הנדרש כך שכל מוצר שלכם ייראה "מיליון דולר".

חשוב גם להבין את ההבדל מתי רצוי להשתמש בצילום סטילס של המוצרים על רקע לבן, שמטרתו להציג את המוצרים בצורה כמה שיותר נקיה, והרמונית על רקע דפי האינטרנט הלבנים ומתי רצוי לצלם מוצרים על רקע סביבתם הטבעית. צילומים על רקע לבן נפוץ מאד כיום באתרי מכירה מובהקים.  בעגה המקצועית הצילומים האלה נקראים "פקשוט",זהו סגנון צילום, שמותאם לשימוש בקטלוג מוצרים מודפס או לאתר מכירה באינטרנט. הדגש בצילום מקצועי מסוג זה הוא על צילום על רקע לבן, ומתן תשומת לב לפרטי המוצר כדי שהלקוח יוכל לקבל כמה שיותר מידע מהתמונות.

צילום מוצרים על רקע מעוצב או בסביבתם הטבעית, למשל צילום תכשיטים על דוגמנית, מיועד יותר למטרה תדמיתית. אלו צילומי אווירה, שמציגים את המוצר על רקע שהוא יותר אמנותי, בקומפוזיציות מיוחדות, שמטרתן  להעביר ללקוח גם את החוויה שיקבל אם ישתמש במוצר.   גם כאן, בצילומי אווירה של המוצר למטרות פרסום, חשוב לבחור בצלם עם עין מקצועית וטובה, שדרך תמונות יידע להעצים ללקוח שלכם את חווית הקניה.

אז זכרו, המשפט ש"אין הזדמנות שניה לרושם ראשון", הוא מאד מאד רלוונטי גם לגבי איך המוצרים שלכם ייראו בכל סוג של פרסום (אתר, קטלוג, פוסט בפייסבוק, אינסטגרם וכו').
לכן מומלץ לכם לבחור בקפידה למשימההכל כך חשובה הזו צלם מקצועי ואמין, עם ניסיון של שנים.

גלריות נוספות

 
צור קשר